Amunds rørbil
Gå til side Forrige  1, 2, 3 ... 23, 24, 25

Start Nytt Tema   Svar på Tema    B I L B Y G G I N G . N O Forum Hovedsiden -> Offroad-prosjekter
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Amund
Administrator

InnleggSkrevet: 17.2.09 - 02:15    Tittel: Svar med Sitat

Ble litt bra bakkeklaring og cool

DSC_0998.JPG - Vist 58 Gang(er)
DSC_0998.JPG

Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger
Herman
Medlem

InnleggSkrevet: 17.2.09 - 17:01    Tittel: Svar med Sitat

Blei bra ja big grin

Amund
Administrator

InnleggSkrevet: 19.4.09 - 12:14    Tittel: Svar med Sitat

Har plukka ned bilen for sesongen, kanskje litt seint, første løp i østlandscupen er om 2 uker, jeg har ikke greid å få tak i trekkbil enda heller... paranoid

Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger
Einar
Medlem

InnleggSkrevet: 1.6.09 - 21:57    Tittel: Svar med Sitat

Bilder fra gjørmeløype forrige helg

DSC00332.JPG - Vist 51 Gang(er)
DSC00332.JPG

DSC00333.JPG - Vist 48 Gang(er)
DSC00333.JPG

DSC00334.JPG - Vist 55 Gang(er)
DSC00334.JPG

DSC00331.JPG - Vist 54 Gang(er)
DSC00331.JPG

Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Amund
Administrator

InnleggSkrevet: 19.8.09 - 10:47    Tittel: Svar med Sitat

Til helga er det Brumunddal igjen, 'brumunddalshjula' er på plass igjen - har finni ut at de funker bra der, men ikke så bra i resten av landet... de er litt for små, eller om det er felgen som er for stor, ikke godt å si. Men bilen oppfører seg mye bedre med de på, mye mer stødig, fjæring/styring/bremser/utveksling og hjulopphenget funker bedre. Det er bare det lille aberet at den ikke kommer seg av flekken, unntatt i sandjordgrusen i brumunddal.

Ellers er vel eneste lyspunktet denne sesongen resultatmessig en førsteplass i Mud Run på Pirate 4x4 Jamboree, da veit jeg hva bilen er til. paranoid disgusted

Jamboree 2009 036 [800x600].jpg - Vist 49 Gang(er)
Jamboree 2009 036 [800x600].jpg

Pirate Jamboree 09 og Ringebufjellet 029.jpg - Vist 41 Gang(er)
Pirate Jamboree 09 og Ringebufjellet 029.jpg

br4.jpg - Vist 44 Gang(er)
Fra Brumunddal i fjor
br4.jpg

Til Toppen
Vier
Medlem

InnleggSkrevet: 20.8.09 - 21:34    Tittel: Svar med Sitat

Siden du etterhvert har opparbeidet deg en del kunnskap om unimogakslinger.... er det noen god grunn for at jeg skal velge meg 404-akslinger foran 406/416?
Jeg har prøvd å finne svaret rundtom, men har ikke lykkes ennå...

Jeep
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Amund
Administrator

InnleggSkrevet: 21.8.09 - 16:10    Tittel: Svar med Sitat

Vier skrev:
Siden du etterhvert har opparbeidet deg en del kunnskap om unimogakslinger.... er det noen god grunn for at jeg skal velge meg 404-akslinger foran 406/416?

Jeg tenkte å bytte til det etterhvert, HVIS jeg noengang bygger om til volvofemmer og 4-link.

Grunnene er

1. de jeg har er utslitte, slarkete og lekker fælt - delene er svindyre (ok har ikke sjekka det jeg trenger for å overhale, men hittil har det meste vært skremmende). Men får du tak i noen som er overhalte eller veldig god stand så er det jo greit.

2. 404-aksler vokser på trær i forhold, og sjansene er sannsynligvis større for å finne noen som er nye eller overhalt

3. Vekt. 'Offisielle' tall spriker i alle retninger, men den subjektive opplevelsen viser at 2 mann greit kan sjonglere med 404-aksler. 406 - not so much.

4. 404 er mulig å bytte side på diffen (viktig for mine volvofemmer-planer)

5. Oppgraderinger finnes ferdig, f.eks. hi-steer og skivebremser.

6. Lavere utveksling, 7.5:1 i forhold til 6,5:1 på mine - men dette kan jo være en ulempe også...

7. Lett å justere caster i forhold til pinjongvinkel

MEN, det er jo fordeler med 406 og da:

1. Mer moderne konstruksjon, lettere å skru på (?) 10 bolter holder navet, ingen press-fit. 404 trenger 15+ presse
2. Innebygd trykkluftstyrt sperre. Ikke noe mikk med sylindre, stag, braketter og beskyttelse av dette, eventuelt wire eller andre rariteter
3. Muligheter for original skivebrems, selv om disse ikke har vært heeelt killer - også er deler svinedyrt (klosser er riktignok billig)
4. Mer sving - 52 grader på mine, men 404 svinger vel 45+ de også
5. Kortere pinjong (ser det ut til)

Til Toppen
Vier
Medlem

InnleggSkrevet: 28.8.09 - 22:19    Tittel: Svar med Sitat

Amund skrev:
Vier skrev:

Jeg tenkte å bytte til det etterhvert, HVIS jeg noengang bygger om til volvofemmer og 4-link.

Grunnene er

1. de jeg har er utslitte, slarkete og lekker fælt - delene er svindyre (ok har ikke sjekka det jeg trenger for å overhale, men hittil har det meste vært skremmende). Men får du tak i noen som er overhalte eller veldig god stand så er det jo greit.

2. 404-aksler vokser på trær i forhold, og sjansene er sannsynligvis større for å finne noen som er nye eller overhalt

3. Vekt. 'Offisielle' tall spriker i alle retninger, men den subjektive opplevelsen viser at 2 mann greit kan sjonglere med 404-aksler. 406 - not so much.

4. 404 er mulig å bytte side på diffen (viktig for mine volvofemmer-planer)

5. Oppgraderinger finnes ferdig, f.eks. hi-steer og skivebremser.

6. Lavere utveksling, 7.5:1 i forhold til 6,5:1 på mine - men dette kan jo være en ulempe også...

7. Lett å justere caster i forhold til pinjongvinkel

MEN, det er jo fordeler med 406 og da:

1. Mer moderne konstruksjon, lettere å skru på (?) 10 bolter holder navet, ingen press-fit. 404 trenger 15+ presse
2. Innebygd trykkluftstyrt sperre. Ikke noe mikk med sylindre, stag, braketter og beskyttelse av dette, eventuelt wire eller andre rariteter
3. Muligheter for original skivebrems, selv om disse ikke har vært heeelt killer - også er deler svinedyrt (klosser er riktignok billig)
4. Mer sving - 52 grader på mine, men 404 svinger vel 45+ de også
5. Kortere pinjong (ser det ut til)

Thank you Sir smile Jeg ser at vi har mye de samme tankene, dog noe usikkert om det er bra eller dårlig... wink

Jeep
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    B I L B Y G G I N G . N O Forum Hovedsiden -> Offroad-prosjekter Alle klokkeslett er EET (Europa)
Gå til side Forrige  1, 2, 3 ... 23, 24, 25
Side 25 av 25

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
Du kan vedlegge filer i dette forum
Du kan laste ned vedlagte filer i dette forum