| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
Hotrodder Medlem
|
Skrevet: 10.1.05 - 19:19 Tittel: Hot rod Prosjektet |
|
|
Artig side dette her!
Her er noen biler av hotrod prosjektet mitt, en '34 Ford Roadster.
Her har jeg kommet igang. Delene som ikke er grunnet fulgte med "skrammelet", men var ikke montert da jeg kjøpte det:
[/url] _________________ Adapt - Improvice - Overcome. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Hotrodder Medlem
|
Skrevet: 10.1.05 - 19:23 Tittel: |
|
|
Ei uke etterpå (NOT )
 _________________ Adapt - Improvice - Overcome. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Hotrodder Medlem
|
Skrevet: 10.1.05 - 19:25 Tittel: |
|
|
Hver dør måtte splittes i innerdør og dørskinn for å få tatt all rust og for å lette montering av innmat (de var helt tomme før jeg startet). Bildet viser detalj fra nedre kant av innerdøra før rustsveising:
|
| Til Toppen |
|
 |
Hotrodder Medlem
|
Skrevet: 10.1.05 - 19:26 Tittel: |
|
|
Innerdøra ferdig rustsveist, men før montering av innmat:
|
| Til Toppen |
|
 |
Hotrodder Medlem
|
Skrevet: 10.1.05 - 19:29 Tittel: |
|
|
Innerdøra med ferdig montert dørlås, sentrallås og el. vindusheis. Har også stivet av døra med et kryss. Disse dørene er tynne og ikke beregnet på all denne tunge innmaten. De kan lett bli litt "blafrete" når de fylles med så mye.
|
| Til Toppen |
|
 |
Hotrodder Medlem
|
Skrevet: 10.1.05 - 19:30 Tittel: |
|
|
Slik ser en Jaguar aksel ut hvis du får den billig:
|
| Til Toppen |
|
 |
Hotrodder Medlem
|
Skrevet: 10.1.05 - 19:35 Tittel: |
|
|
I motsetning til karosseri-rust, er komponenter som en aksel faktisk ofte BEDRE enn de ser ut til. Ofte er de bare innsauset av olje og dritt. Etter en grundig vask og avfetting pluss etpar kvelder med tålmodig pussing ble akselen sånn:
Bremsekalipperne er dog så dårlige at jeg kun kommer til å bruke de som innbytte og erstatte de med nyoverhalte.
Skivene er også nye. De gamle hadde muligens greid seg, men de så helt forjævlige ut. _________________ Adapt - Improvice - Overcome. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Herman Medlem
|
Skrevet: 10.1.05 - 19:36 Tittel: |
|
|
Dette blir bra  _________________ HJL |
|
| Til Toppen |
|
 |
Hotrodder Medlem
|
Skrevet: 10.1.05 - 19:51 Tittel: |
|
|
Her er forresten et høyrestyrt dashboard som også fulgte med "bilen":
Siden disse dashboard'ene er symmertriske (like på begge sider bortsett fra instrumenter på ene siden og hanskerom åpning på motsatt side, bygde jeg det om og pusset det opp:
Har ikke helt bestemt meg for om jeg skal bruke det eller ikke. Kanskje selger jeg det. Har litt lyst til å lage dashboard'et etter egen smak. Ikke noe voldsomme greier, men litt mer enkelt kanskje. Vi får se. Det ligger uansett litt frem i tid.
Tok forresten en primitiv "mock-up" med ene bakfelgen i går kveld:
Tradisjonalistene spyr vel og BMW-fansen ser kanskje at felgene er av typen Borbet A fra de glade 80-åra. Nei jeg har IKKE hockey sveis og hvite tennis sokker . Det er bare det at jeg alltid har likt de felgene. De vil bli pusset enten helt blanke (hvis jeg gidder) eller mattpussede. Sølvlakkeringen skal ihvertfall vekk.
Gummien som sitter på felgen er altfor liten og tynn. Den er 245/45-16.
Jeg skal ha 295/50-16. Bakfelgene er 9" brede og framfelgene er samme type, men 7,5" brede. De vil får 195 dekk eller noe i den duren. _________________ Adapt - Improvice - Overcome. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Amund Administrator
|
Skrevet: 10.1.05 - 20:29 Tittel: |
|
|
Felgene blir kule på rodden de! Gøy å se at noen tør prøve noe nytt, alt for mange rods har enten de gode gamle stålfelgene, ellers er det de der American Racing fem-eika... blir litt kjedelig i lengden  |
|
| Til Toppen |
|
 |
runner Medlem
|
Skrevet: 10.1.05 - 22:35 Tittel: |
|
|
Det var supert at det kommer flere Hot Rod prosjekt, Har fulgt litt med på heimesiden din. Dette ser jo bra ut. Hvor var fikk du tak i roadsteren? _________________ Leon |
|
| Til Toppen |
|
 |
Hotrodder Medlem
|
Skrevet: 10.1.05 - 22:58 Tittel: |
|
|
Det er en lang historie, men bilen var sist registrert i Skiensområdet. Jeg kjøpte den i Åsgårdstrand. Papirene sier "åpen bil" og det holder for meg.
Som du ser på øverste bildet var det ikke mye som minte om en Roadster da jeg kjøpte den.
Det var vel helst slik at jeg kjøpte den fordi jeg hadde mer innsatsvilje enn vett og penger.
Karosseriet var temmlig.... bearbeidet (pent sagt) av tidligere eiere som hadde prøvd å bygge det om til både det ene og det andre. Skjønner godt at folk som har gjort slikt en gang før skygger banen når de så utgangspunktet.
Etter å ha brukt kvelder i 3-4 år begynner det å se brukbart ut på 5m avstand. Håper det også skal se brukbart ut på 1m avstand til neste høst.
Først da er jeg på startpunktet til de som får godkjent glassfiberkarosseri, ikke sant? Men det er klart. Stål er stål. _________________ Adapt - Improvice - Overcome. |
|
| Til Toppen |
|
 |
oldsrodder Medlem
|
Skrevet: 11.1.05 - 09:51 Tittel: |
|
|
Hei Hotrodder. Artig at du fant fram til bilbygging.no Ser du allerede har fått positiv respons på bygget ditt. Jeg synes også felgene ser tøffe ut, men jeg ville nok lakkert de i senter og hatt polert felgbane. Men det viktigste er jo at noen tør å prøve noe annet enn den store massen. Stat on og legg gjerne ut fler bilder etter hvert som bygget skrider fram.  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Hotrodder Medlem
|
Skrevet: 11.1.05 - 11:19 Tittel: |
|
|
Felgene vil som sagt bli enten mattpusset eller polert. Ingen lakk. Men mattpussing i senter og polert kant er jo aktuelt.
Dekselet i midten på felgen blir også endret. Skal få laget et helt glatt deksel som vil få samme finish som resten midten på felgen. _________________ Adapt - Improvice - Overcome. |
|
| Til Toppen |
|
 |
pontchief Medlem
|
Skrevet: 12.1.05 - 00:09 Tittel: |
|
|
Velkommen.
Dette blir et flott bygge.Skulle gjerne hatt en av ditt kaliber som garasje kompis.
Hadde nok gitt en masse inspirasjon.
|
 |
|